Pozycjonowanie stron - pozycjoner
Blog pozycjonera

Trust Rank i autorytet domeny

Opublikowano dnia Thursday, 7 May 2009 przez Łukasz Jarzembowski

Niedawno pisałem o moich doświadczeniach z Trust Rank’iem, a tym razem będzie trochę teorii na ten temat.

Dzięki spok’owi trafiłem na bardzo ciekawego bloga o SEO: SEOmoz.org, a w nim na nagranie na temat zaufania i autorytetu domen w oczach algorytmów wyszukiwarek internetowych:

Jak widać, wyszukiwarki zwracają uwagę na to:

  • jakie strony linkują do Twojej strony (prawda znana od wieków ;) )
  • do jakich stron linkuje Twoja strona (prawdopodobnie ta informacja jest nawet ważniejsza niż poprzednia w obliczaniu “autorytetu”, gdyż jest bardziej wiarygodna)
  • kto jest właścicielem linkujących domen (jeżeli we WHOIS’ie są te same dane dla setek domen o niskiej wartości, linkujących wzajemnie między sobą - prawdopodobnie jest to spam)
  • dane od użytkowników (np. Google Toolbar, Analytics, AdSense) mówiące “co użytkownik robił na witrynie” - prawdopodobnie są brane pod uwagę wskaźniki odrzuceń i czas spędzony na witrynie)

W nagraniu jest również przedstawiony sposób szacowania wartości Trust Rank’a, dlatego zachęcam do obejrzenia całości.

Jeżeli spodobał Ci się ten wpis, proszę go
lub poleć przez inne serwisy społecznościowe: dodajdo    
Łukasz Jarzembowski Łukasz Jarzembowski, autor bloga - od 2006 roku łudzi się, że będzie bogaty... ;-) ale nadal ciężko nad tym pracuje. Programuje, bloguje, i pozycjonuje, tworząc i promując swoje e-biznes­y. kontakt
 

Wpisy podobne do "Trust Rank i autorytet domeny"

    No related posts

2 komentarzy do “Trust Rank i autorytet domeny”

  1. kuba napisał:

    milioneuro.tv > pozycjonowanie ;)
    ostatnio to moja obsesja

  2. pozycjoner napisał:

    Aktualnie autorytet wyzanczają w duzym stopniu uzytkownicy danej strony. Większy ruch –> większy Trust Rank

Skomentuj